• bel ons+31 (0)88 592 81 13

Intigris

Webservices.nl \ Partner

Intigris zorgt met Salesforce.com voor een optimaal particulier verkoopproces

Intigris heeft het CRM pakket van Salesforce.com bij Feenstra geïmplementeerd en geholpen het hele verkoopproces te optimaliseren. Salesforce.com is een pakket dat valt onder de noemer ‘cloud computing’. Dit betekent dat het gehele relatiebeheer online plaatsvindt en op elke locatie aangeroepen kan worden.

Het gehele plannings-, bestel- en montageproces wordt nu vanaf de keukentafel bij de klant aangestuurd. Dit heeft een enorme efficiencyslag opgeleverd. Mede door Salesforce.com zijn bedrijfsprocessen voor alle vestigingen gestandaardiseerd en dit is direct merkbaar aan de kwaliteit van klantgegevens.. De voordelen hiervan zijn talloos: naast een besparing op de hoeveelheid papieren documentatie, is de hele fase van data entry weggevallen. Klantgegevens kunnen nu heel duidelijk gevolgd worden doordat de uitwisseling van klantinformatie in het hele verkooptraject en tussen de verschillende bedrijfsonderdelen en –vestigingen sterk is verbeterd.

Standaardisering geeft mogelijkheden voor performance management

Een andere bijkomstigheid is dat bedrijfsresultaten op elk niveau gemonitord kunnen worden. Of het nu gaat om de individuele verkoopprestaties, de prestaties van een vestiging of van de hele onderneming. Door het aanbrengen van focus, transparantie en het stellen van normen bij elke stap in het bedrijfsproces, is grip verkregen en is Feenstra nu in staat te sturen op resultaten. En er is maar één versie van de waarheid, waardoor er in plaats van discussie over data toekomstgericht gestuurd wordt. Dit heeft er toe geleid dat vestigingen op alle fronten beter zijn gaan presteren.

Met Webservices.nl meer verkoopkansen door realtime inzicht in kredietwaardigheid

Bij Feenstra kunnen klanten een CV ketel kopen of huren. Voor het afsluiten van een huurcontract wordt standaard gecontroleerd op de kredietwaardigheid van consumenten. Er wordt immers een betaalverplichting aangegaan voor een periode van 12 jaar, dan wil je als onderneming wel weten of er nu al eventuele betalingsrisico’s spelen. Tot voor kort werden alle kredietchecks ’s nachts uitgevoerd, waarna de volgende dag een beslissing werd genomen of een particulier al dan niet een huurcontract voor een CV-ketel mocht aangaan. Bleek een particulier niet kredietwaardig, dan was de verkoper niet meer bij de klant, waardoor de verkoopkans sterk gereduceerd werd en er opnieuw een verkoopgesprek moest plaatsvinden, wat extra tijd en dus geld kost. Webservices.nl heeft echter een online kredietcheck, waarmee direct in Salesforce.com informatie wordt teruggegeven over betalingsrisico’s. In de nieuwe situatie roept de verkoopadviseur met een beperkte invoer direct de kredietwaardigheid op. Blijken de risico’s te hoog, dan kan er direct een alternatief worden aangeboden.

Andere partners

Alle partners »