• bel ons+31 (0)88 592 81 13

Amits

Webservices.nl \ Partner

Amits (Automotive IT Services) is als ICT onderneming al 25 jaar actief in de automotivesector. Paradepaardje is de zelf ontwikkelde Dealer Management Software ADIS. Dit is een ERP pakket dat alle bedrijfsprocessen binnen een auto- en/of truckbedrijf ondersteunt, waaronder het bijhouden van de autovoorraad, de verkoop, de werkplaatsplanning, de werkplaats, de claims, het magazijn en de losse facturen. We spreken met Pie Rüttchen, eigenaar van Amits en zoon van de oprichters van Rüttchen Autowereld.

Pie Rüttchen

 

 

”Dealer Management Software moet werkprocessen vooral makkelijker maken.”

Pie Rüttchen

Directeur Automotive IT Services

 

Oorsprong van Amits

Rüttchen: ‘Amits is een afsplitsing van Rüttchen Autowereld. Mijn ouders hebben dit dealerbedrijf in 1948 opgericht en in de loop der jaren is het uitgegroeid tot een van de grootste dealerbedrijven van Nederland met vestigingen verspreid over Breda, Tilburg, Den Bosch, Veghel, Gorinchem, Tiel en Waalwijk. Rüttchen Autowereld heeft dealerschappen van Mercedes-Benz, Smart en Mitsubishi personen, vracht- en bestelauto’s. Om alle processen bij deze dealers soepel te laten verlopen is ADIS ontwikkeld. Omdat deze Dealer Management Software in feite voor elke dealer van pas komt om werkprocessen soepel te laten verlopen, hebben wij dit ondergebracht onder een zelfstandig bedrijf. Voor deze afsplitsing werd ADIS ook al door andere autobedrijven gebruikt.’

ADIS en Webservices.nl

Amits is al sinds 2009 partner van Webservices.nl. In de Dealer Management Software (DMS) zijn verschillende slimme koppelingen gelegd om voertuiginformatie toegankelijk te maken waar dit gewenst is:

  • Aanmaken nieuwe klanten
    De adrescheck helpt om nieuwe klantgegevens snel in te vullen. Postcode en huisnummer invullen, en het volledige adres wordt automatisch in ADIS gezet.
  • Reminder naar klanten over APK
    Zodra de APK datum in zicht komt, geeft ADIS een alert aan de betreffende dealer dat het tijd is om een mail of sms naar de klant te sturen. Op deze manier worden kansen voor de dealer gegenereerd en is een klant tevreden dat er met hem/haar wordt meegedacht.
  • Vergemakkelijken inkoop en inruil van voertuig
    Maar ook bij de inkoop en inruil van voertuigen komt de voertuigcheck van Webservices.nl van pas. Het ingeven van kenteken geeft namelijk een volledig beeld van een voertuig. Alle gegevens, zoals merk, model en alle energielabels staan hierdoor met een beperkte invoer standaard in ADIS. Juist al die milieulabels, zoals het energielabel, de Co2, roetuitstoot en emissiecode zijn steeds belangrijker voor de inruil van auto’s, zeker als het gaat om lease-auto’s. Dit is met name van belang om de bijtelling die betaald moet worden te kunnen bepalen.

ADIS

Toekomstige ontwikkelingen binnen AMITS

Rüttchen: ‘Als ICT onderneming zijn we druk bezig om verder uit te breiden. Dit is dan met name op het gebied van onze SaaS oplossing en het aanbod van onze hosting mogelijkheden. Wij zullen steeds beter in staat zijn om autobedrijven volledig te ontzorgen op het gebied van hun ICT wensen.

Binnen ADIS worden ook een aantal optimalisaties doorgevoerd. We zijn bezig om het systeem te transformeren naar een meer grafisch georiënteerd pakket. Dit betekent kortweg dat het er een stuk mooier uit gaat zien. Op het functionele gebied zijn de nieuwe voertuigdiensten die Webservices.nl net heeft gelanceerd ook interessant. In het DMS zoek je vaak op twee manieren:

  1. Relatie
    Wat voor historie heb je met de klant?
  2. Voertuig
    Welke informatie is allemaal beschikbaar over het voertuig? Het kenteken is in dit geval de zoeksleutel om te achterhalen wie bijvoorbeeld het voertuig financiert. De nieuwe dienst die een volledige historie van vorige eigenaar beschikbaar maakt, is een interessante feature voor ADIS.’

Voordelen webservices in ADIS

Sinds de webservice technologie is toegevoegd in ADIS, kan er veel sneller en makkelijker gewerkt worden met de software. Rüttchen: ‘Voorheen haalden gebruikers de gegevens nog van de RDC af en klopten dit dan handmatig over in ADIS. Dit is veel werk. Het leuke is dat gebruikers nu zien dat alle functionaliteiten in het systeem zelf zitten.’

Andere partners

Alle partners »